27.05.2012

Travelling like the light - V V Brown, un fel de "u'll never find a better one than me,snap snap!!"


Am descoperit-o in urma cu cateva luni, rasfoind file muzicale pe jango.com. Mi-a atras atentia  "Odd pop"-ul cantat si ritmul catchy care n-are cum sa nu te faca sa-ti misti umerii sau sa pocnesti din degete. Apoi am cautat videoclipuri si am wikipeduit-o : cantautoare , model si producator, cu descendenta jamaicana si puerto-ricana, isteata foc (i s-au oferit locuri la Oxford si King's College London) si talentata din cale-afara (canta la pian,chitara, trompeta si percutie), a fost curtata de casele de albume inca de la varsta de 14 ani, printre care si Bad Boy Records, casa de discuri a lui P.Diddy.

Dupa cateva incercari si un mixtape, VV a fost redescoperita si semnata la Island Records in UK. Albumul "Travelling..." apare in 2009 iar versurile unor piese precum: "Crying Blood," "Leave!" si "Shark In the Water" vorbesc despre o relatie esuata prin care a trecut.

1. "Quick Fix"
Tobe!! "Hey,honey-honey!". "N-am nevoie sa fiu reparata, sunt infectata cu dragoste!", canta VV si ma duce  cu gandul  la o fata care a mancat prea multe dulciuri la micul dejun si a devenit hiperactiva. Devine autoritoare si arunca un "trebuie sa ingenunchezi in fata mea si sa-mi spui ca ma vrei". Well, I don't mind u beein' my boss :)

2. "Game Over"
Continuam pe ritm iute, fata autoritara e si aici. De data asta pune piciorul in prag si spune "stop joc" unei relatii defectuoase. Gata cu iertatul si datul de sanse din nou si din nou. Si totusi ma intreb de ce ar vrea cineva sa o insele pe "VV aka. Za BoSS" ?? I mean,is it just me who i find her attitude beyond sexy...or what??!!



3. "Shark in the Water"
Melodia mea preferata - ritm, voce, versuri, nostalgice si totusi saltarete. E al 2lea cantec despre despartirea prin care cantareata a trecut si single-ul cu cel mai mare succes comercial de pana acum.



4. "Leave!"
Un alt episod despre despartire: "esti prost si trebuie sa pleci!". Mai pe sleau nici nu se putea. Videoclipul m-a ametit total - o cutie metaforic plina cu cadouri, fotografii rupte, lacrimi si nopti pierdute cu certuri la telefon, care se tot invarte.

5. "Bottles"
A 2a piesa care m-a prins foarte bine si care imi descrie noptile cele mai fericite. Ei bine, o aluzie la baut in general insa ea vrea doar o singura sticla, pe el, oricate alte sticle a mai avut inainte.

6. "Crying Blood"
Revenim pentru a4a oara la despartire. Geez!!  Cu o atitudine de "da, sunt ranita si plang si nu-mi pasa ca ma vezi asa fiindca voi trece peste tine si voi fi si mai awsome decat sunt deja", pe acelasi ritm vioi, cred ca ar trebui sa dansam si sa sarbatorim pentru ca ea e single din nou...so...let's move!!

7. "Back in Time"
Bun, pana acum ne-am tot miscat umerii pe beat. E timpul sa domolim pasul. Pastram subiectul. Descoperim o latura mai sensibila a lui VV. Inca nu m-am putut decide daca pana la urma sunt sau nu sunt fanul ritmului de "trecea fanfara militara" ce predomina albumul.

8. "I Love You"
Dar ce surpriza, incetinim si mai mult si avem parte de o balada soulful axata pe pian. Amintiri frumoase cand cei 2 se plimbau pe bicicleta si luau masa in restaurantul lor favorit, langa mare. Si dorinta de a pastra aceste momente pentru totdeauna creste in intensitate.

9. "L.O.V.E"
Pam-pam si inapoi la pocnit din degete si batut in podea. Nu stiu de ce am inceput sa ma gandesc la rock'n roll si Elvis?!!? O melodie destul de silly despre "aww, well, m-am indragostit si o s-o strig in gura mare!!" Meh!

10. "Everybody"
Goana dupa gasirea propriei nise, a unicitatii. Toti vrem sa ne facem remarcati si parca fiecare vrea sa fie capitanul unui alt trend. Ne dorim sa fim diferiti si totusi suntem mult prea asemanatori. De ce ne impiedicam de lucruri neinsemnate si prostesti in loc sa le apreciem frumusetea? Toata lumea are nevoie de dragoste si intelegere! Un refren care te prinde si un mesaj fain.

11. "Crazy Amazing"
Fluturasi in stomac si magie. VV e cu capul in nori si suna mai gingas decat in toate celelalte cantece.

12. "Travelling Like the Light"
Piesei care da si titlul albumului ii lipseste energia si se pierde intr-o atmosfera de "noapte buna" asa cum ma pierd si eu usor, usor.


In concluzie, o tipa cu atitudine bossy de bad-ass black-mama , canta despre dragoste si despartire pe un ritm de rock'n roll - pop-marching band. Pocnim de cateva ori din degete si pentru cateva minute traim intr-o retro-lume, neaparat cu Ray-Ban-urile pe ochi si o palarioara din paie pe cap sa fim fashion, sa nu uitam ca VV este si model. In afara de 3-4 piese, mi se pare un album usor monoton, care nu a fost exploatat la adevaratul lui potential. Primeste un 6/10 de la mine.

Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu